دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

هنر جادو به زبان ساده.
فریب متن های ساده ی مرا نخورید دنیای جادو پشت ای توصیه ها در انتظار شماست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

فیلم های آموزش کارآفرینی


در ادامه مطلب به معرفی ده فیلم شناخته شده در حوزه کار و کاسبی کارآفرینی نو آوری و استارت آپ می پردازیم.

دنیای کسب و کار و کار آفرینی فقط پیگیری اهداف جلسات کاری چک دادن و چک گرفتن باختن و بردن نیست بلکه یک کارآفرین فردی ست چند بعدی که میان کار و زندگی و کسب درآمد و اخلاقیات در کشمکش است.

هرروز زندگی یک کارآفرین چالش است.


شما دیوانه اید اگه این دستگاه 200هزاتومانی رو به 29هزارتومان نخرید.

تحویل درب منزل پرداخت وجه پس از اطمینان از اصالت کالا

فقط 29هزارتومان

جدیدترین در نوع خود با کیفیتی بالاتر از دستگاههای گرانقیمت و جاگیر







 1) شبکه اجتماعی (The Social Network)
جای تعجبی نداشت که این فیلم با اکران در سال 2010 به یکی از پرفروش‌ترین‌ها مبدل گشت. همه افراد مایل بودند تا بدانند مارک زوکربرگ یک دانشجوی دانشگاه هاروارد چگونه به پایه‌گذار یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا مبدل گشت.
 چرا به تماشای این فیلم بنشینیم؟
 اگر به جنبه‌های اغراق شده توجه چندانی نکنیم، این فیلم با نشان دادن ویژگی‌هایی مانند انعطاف پذیر بودن، امکان درک بهتر نیازها را در چگونگی به موفقیت رسیدن یک شرکت تازه تاسیس به بینندگان خود می‌دهد.هر بار که به تماشای این فیلم می‌نشینم به من انگیزه می‌دهد تا به‌کارآفرینی بهتر تبدیل شوم.pic1





2) گلن گری گلن راس (Glengarry Glen Ross)
این فیلم روایتی تلخ از بحران اقتصادی جامعه آمریکا، در سال‌های ریاست‌جمهوری رونالد ریگان است. داستان فیلم در مورد عده‌ای بازاریاب یک بنگاه معاملات ملکی است که درگیرودار وضعیت بد اقتصادی، به هر حربه و دستاویزی برای بستن قرارداد و جذب مشتری پناه می‌برند.این فیلم که براساس داستان واقعی زندگی دیوید مامت (نمایشنامه‌نویس) است به بررسی دنیای خشن ایالت شیکاگو می‌پردازد. این فیلم به نگاهی دقیق‌تر و واقعگرایانه‌تر به دروغ‌ها و خیانت‌هایی که افراد برای رسیدن به موفقیت در تجارت پشت سر می‌گذارند، می‌پردازد.pic2
چرا وقت خود را برای تماشای چنین فیلمی اختصاص دهیم؟ 
درسی که شما از این فیلم حتی به‌عنوان یک فروشنده از دنیای کسب‌وکار خواهید آموخت آن است که متاسفانه دنیای تجارت می‌تواند خیلی بی‌رحم باشد. این فیلم ساخته سال 1992 می‌تواند به خوبی بیانگر جنبه‌های فاسد و تاریک دنیای تجارت باشد.




3) دزدان دریایی سیلیکون ولی 
(Pirates of Silicon Valley)
 این فیلم با محوریت قرار دادن روز‌های اولیه پیدایش قطب تکنولوژی پیشرفته جهان یعنی منطقه سیلیکون ولی در آمریکا و زندگی بزرگانی چون بیل‌گیتس و استیوجابز با سبک و سیاق مستند به برداشت‌های جالبی از زندگی موسسان بزرگ‌ترین شرک‌ها یعنی مایکروسافت و اپل می‌پردازد. بیل یک جوان صبور و کنجکاو و استیو یک مرد پرتلاش و پر غرور که کارش را از یک گاراژشروع می‌کند!pic3
چرا این فیلم می‌تواند برای کارآفرینان جذاب باشد؟ کار آفرینان هنوز هم به دنبال الگو گرفتن و الهام گرفتن از زندگی این دو ابر قهرمان موفق که به 2 دزد دریایی معروفند، هستند. تماشای این فیلم مسلما به نکات کلیدی درموفقیت آنها اشاره می‌کند.



4)توپ و پول (Moneyball)
pic4
حتما نباید از طرفداران پرو پاقرص بیسبال باشید تا از بازی هنرمندانه برد پیت در نقش بیلی بین مدیر کل تیم اکلند در این فیلم لذت ببرید. از آنجایی که تیم به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی برای تامین موارد مورد نیاز بازیکنانش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد، بین مدیر تیم راه منحصربه‌فردی برای رقابت پیدا کرد. او مجبور بود تا برای حفظ و بقای تیمش خلاق باشد. نوآوری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های ضروری در کسب‌وکار و برای کار آفرینان است.با دیدن این فیلم می‌آموزید که چگونه شرایط را بهبود ببخشید. بین هیچ‌وقت به حرف‌های منفی دیگران توجهی نمی‌کرد و از رویا‌هایش دست نمی‌کشید.




5) همشهری کین (Citizen Kane)
pic5
حتی اگر کار آفرین نیستید تماشای این شاهکار ساخته اورسن ولز محصول سال 1941 را از دست ندهید.داستان فیلم در مورد فردی به نام چارلز فاستر کین است که برداشتی آزادانه از زندگی ویلیام رندلف هیرست، سرمایه‌گذار بزرگ و روزنامه نگاری با نفوذ است که تلاش‌های اودر زندگی برای کسب ثروت و قدرت است. در نهایت در پایان فیلم قهرمان داستان در لحظه مرگ به درک درستی از آنچه به راستی در زندگی اهمیت دارد،
 می رسد. درحالی‌که راه‌اندازی سرمایه‌گذاری موفق هدف نهایی هر کارآفرین است، باید به این نکته توجه داشت که این تنها هدف زندگی نیست. پس حتما این فیلم را ببینید.



6)در جست‌وجوی خوشبختی 
(The Pursuit of Happyness)
pic6
 داستان این فیلم براساس زندگی واقعی کریس گاردنر، کارآفرین آمریکایی ومحصول سال 2006 است. این فیلم به کارگردانی ویل اسمیت روایت می‌شود و یکی از تکان‌دهنده‌ترین و الهام‌برانگیزترین فیلم‌ها برای کارآفرینان است.
اگر شما با تماشای داستان این پدر و پسر و سختی‌هایی که برای دنبال کردن و تحقق بخشیدن به رویایشان پشت سر می‌گذارند تحت تاثیر قرار نگرفتید، جای تعجب دارد. با وجود اینکه قهرمان داستان درحالی‌که کاملا بی‌خانمان است و برای فراهم کردن نیاز‌های اولیه برای تنها پسرش تلاش می‌کند هیچ گاه از رویاهایش چشم‌پوشی نمی‌کند. این شور و از خود گذشتگی حقیقی ویژگی‌هایی هستند که هر کارآفرین باید آنها را در خود بیابد.




7) وال استریت (Wall Street)
 این فیلم در سال 1987و با کارگردانی الیور استون ساخته شده است. او یکی از مشهورترین شخصیت‌های تاریخ سینما «گوردون گکو» را با شعار معروفش «طمع خوب است»، با بازی خیره کننده مایکل داگلاس خلق کرد. داستان اصلی فیلم تمرکز بر تصمیم‌های غیر قانونی و غیراخلاقی شخصیتی به نام باد فاکس است که تنها هدفش تبدیل شدن به سرمایه‌گذاری کثیف همانند گکو است. کارگزار جوان بورس، «باد فاکـس» (چارلی شین) باید میان معیارهای کار و زندگی پدرش و «قهرمان» وال استریت، «گوردون گکو» یکی را انتخاب کند.خود را تنها برای رسیدن به پول نفروشید. به خاطر داشته باشید کارآفرین بودن تنها به معنای ثروتمند شدن و کسب شهرت نیست.pic7



8) راکی (Rocky)
pic8 یکی دیگر از فیلم‌هایی که همه افراد باید حداقل یک بار آن را ببینند. این فیلم با بازی فراموش نشدنی و نویسندگی سیلوستر 
استالونه در نقش راکی بالبوآ قهرمان بکس سنگین وزنی است که در افول و فاصله گرفتن و ترک مسابقات در رقابت‌های جهانی آپولو کرید است.این فیلم نشان می‌دهد حتی زمانی که تمام دنیا به شما می‌گوید که دیگر شانسی برای برنده شدن ندارید به مبارزه ادامه بدهید. این روحیه مبارزه‌طلبانه شما را قادر می‌سازد تا مسیر طولانی را سپری کنید. مطمئنا کسی نیست که با دیدن نتیجه خارق‌العاده این فیلم تحت تاثیر قرار نگیرد.




9) جری مگ گوآیر (Jerry Maguire)
pic9تام کروز در این فیلم نقش یک مدیر برنامه ورزشی را بازی می‌کند که در ابتدا زندگی شغلی موفقی دارد اما بعدها دچار بدشانسی می‌شود و درحالی‌که موقعیت شغلی خود را از دست رفته می‌بیند مجبور می‌شود تمام انرژی و سرمایه خود را صرف یک فوتبالیست مسن و نه‌چندان با استعداد کند. این قهرمان یک حرفه‌ای موفق بود که دوستانی زیاد و نامزدی زیبا داشت. اما یک روز به حقیقتی بزرگ دست یافت که نباید تنها به دنبال کسب درآمد و پول باشد بلکه باید ازمشتریان (شاگردان) خود به درستی مراقبت کند.
او همه چیزش را از دست می‌دهد و در طول سفر هرآنچه که از دست داده بود به راستی می‌یابد.وقتی رویاهایتان را دنبال می‌کنید سایر چیز‌ها «چه کاری» و «چه شخصی» همه در جایگاه درست خود قرار می‌گیرند. در نهایت قهرمان داستان این درس ارزشمند را می‌آموزد.





10) فضای اداری (Office Space)
pic10
 این فیلم کمدی محصول سال 1999 اثر مایک جاج است. داستان فیلم به زندگی پیتر گیبسیون کارمندی که در نهایت می‌فهمد تا چه حد از نشستن در یک اتاقک چاردیواری و دستور گرفتن از رئیس عجیب و غیرعادی‌اش بیزار است، می‌پردازد.یکی از نکاتی که این فیلم را در این لیست قرار می‌دهد، احساس نفرتی است که هر کار آفرینی در مورد کار کردن برای فرد دیگری در خود دارد و در برخی شرایط به کار‌هایی دست می‌زند که حتی موجب اخراج او می‌شود. مسلما پیام این فیلم تنها خرابکاری نیست، بلکه حسی است که شما را وادار به تغییر می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">