دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

هنر جادو به زبان ساده.
فریب متن های ساده ی مرا نخورید دنیای جادو پشت ای توصیه ها در انتظار شماست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

مایکل دل باشگاه موفق ها


پرونده مرموز مایکل دل؛ بزرگترین سازنده کامپیوترهای خانگی که قبلا اشتراک روزنامه می فروخت


0

«سعی نکنید باهوش ترین فرد در اتاق باشید… و اگر هستید، سعی کنید افراد باهوش تر را دعوت کنید و اگر نبودید، اتاق تان را عوض کنید…» توصیه مایکل دِل به دانشجویان دانشگاه تگزاس در سال 2003 دانشگاهی که از ادامه تحصیل در آن انصراف داد تا کسب و کار کوچک اش را اداره کند.

همه چیز از اولین جایی شروع شد که مایکل یک کامپیوتر از شرکت Apple خرید و به جای اینکه آنرا روشن کند و با آن بازی کند یا آنرا به دوستانش نشان بدهد، کامپیوتر را به اتاقش برد، با پیچ گوشتی و انبر دست به جان آن کامپیوتر افتاد و آنرا تکه تکه کرد تا بداند از چه قطعاتی سرهم بندی و ساخته شده.

او عاشق دنیای تکنولوژی بود… علارغم مادرش که میخواست پزشک شود. نه فقط تکنولوژی، بلکه کسب و کار !

مایکل شائول دل (Michael Saul Dell) متولد ۱۹۶۵ شهر هیوستون، رئیس و بنیانگذار شرکت رایانه‌ای Dell Computer است.
مایکل دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. پدرش روانپزشک و مادرش کارمند شرکت بورس بود. آنها می خواستند مایکل دکتر شود. بنابراین وی را در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد، اگرچه علاقه اول او کامپیوتر بود. او دانش آموخته دانشگاه تگزاس در آستین است… هیچوقت مدرکش را نتوانست بگیرد !

مایکل دل از کودکی انسان اخلاق گرایی بود.
وقتی فقط دوازده سال داشت، مشغول کار در یک رستوران محلی شد و با صرفه جویی در مخارجش موفق شد برای تکمیل کلکسیون تمبرش، پول پس‌انداز کند .چند سال بعد، به عنوان شغل پاره وقت شروع به فروش اشتراک برای مجله هاستون پست کرد و از آنجا ایده شروع کسب و کار خودش در ذهنش جرقه زد.

مایکل دل یا یک نابغه فروش

فروش اشتراک مجله شامل برقراری تماس‌های تلفنی بسیار بود.
این کار او را درگیر تماس های تلفنی زیادی کرد، اما او به جای فقط جواب دادن تلفن ها، آمار ها را به ذهن می­سپرد و تجزیه و تحلیل می­کرد. او متوجه شد مردمی که به دنبال سکونت در آن نواحی هستند برای خرید اشتراک مجله تمایل زیادی داشتند.

براساس این یافته ها، دل اطلاعات مردمی را که به دنبال خرید خانه یا ازدواج کردن در آن ناحیه بودند را جمع اوری کرد و با فروش اشتراک به آنها مبلغ هنگفتی به دست آورد. درآمد 18.000 دلار برای یک جوان دبیرستانی در آن زمان موفقیتی بی­نظیر محسوب می­شد.

 

مایکل دل
مایکل دل

 

مایکل دل علاقه زیادی به تکنولوژی های جدید داشت و در سن پانزده سالگی یک کامپیوتر اپل خرید به این هدف که ببیند چگونه کار می­کند تمام قطعاتش را از هم جدا کرد و سعی کرد با جایگزین کردن قطعات جدید آنرا ارتقا بدهد.

داستان زندگی «مایکل دل» داستان الهام‌بخشی است از موفقیت کسی که در سن جوانی به یک کارآفرین تبدیل شد و در سن 27 سالگی در حالی که هیچ مدرک دانشگاه در زمینه IT نداشت تبدیل به جوان ترین مدیر و کارآفرین موفق شرکت کامپیوتری دنیا تبدیل شد، است.

درحال حاضر ارزش خالص سهام مایکل دل 22.4  میلیارد دلار تخمین زده می­شود… عدد زیادی است !

در این سری از پرونده مرموز، میخواهیم بپردازیم به راز موفقیتِ مایکل دل؛

  • چطور بدون هیچ، به هرچه میخواهیم برسیم؟
  • چطور محدودیت های ذهنی (مثل مدرک دانشگاهی، سرمایه و …) را از زندگی مان حذف کنیم؟
  • چطور بزرگ فکر کنیم؟

 

مایکل دل بدون هیچ پیشینه ای از شرکت های کامپیوتری، بدون هیچ سرمایه و بدون هیچ دانش علمی و تخصصی کامپیوتر تا به امروز جز یکی از نوابغ دنیای کسب و کار و کارآفرینی در صنعت کامپیوتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">