دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

دستان جادوگر

متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی کنیم

هنر جادو به زبان ساده.
فریب متن های ساده ی مرا نخورید دنیای جادو پشت ای توصیه ها در انتظار شماست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

 


در احادیث معتبر و در تاویل برخی آیات قرآن کریم آمده است که خداوند بعنوان خیر برتر و مهربانترین پدر به انسانها مژده می دهد؛ هرگاه شما یک قدم به سمت من آیید من ده قدم به سوی شما خواهم آمد؛ و یا به عبارتی شما یک عمل خیر انجام دهید تا من ده برابر پاداش دهم.



از آنجا که اسلام کاملترین و شیواترین مدل اقتصادی ممکن را برای نجات اقتصاد درهم شکسته و کم بازده جهان در بطن تعالیم قرآن و حدیث خود دارد؛ نگارنده از قلب موضوع پاداش دهی در مکتب اسلام چنین استنباط می کند که ، انسان بعنوان جلوه ای از روح الهی و تجلی خیر برتر می تواند سیستم امتیاز دهی و پاداش دهی را در مسئله فروش و بازاریابی بکار برده و از مواهب دنیوی  اخروی آن بهره ببرد.

اشتباه نکنید این درس گفتار به هیچ عنوان یک نوشته مذهبی نیست بلکه راهی برای نجات فروش رو به کاهش محصولات مان است.

مدل جدیدی از فروش که طی ان مشتریان در ازای خرید از شما بهمراه محصول پاداشی نیز دریافت کنند.

بازهم اشتباه نکنید غرضم از پاداش دهی این نیست که شما مانند سایرین بر قیمت محصولاتان درصدی افزوده و سپس حاصل جمع این اضافه دریافتی از هزاران نفر را بین ده نفر تقسیم کنید؛ غیر این روش مدتی رواج یافته اما بزودی از هم پاشیده و دچار افت کارایی خواهد شد.

مدل یک قدم شما دو قدم ما دقیقا لطفی ست که خداوند بر انسانها روا می دارد، این مدل مبتنی ست بر طرح تکریم مشتری، در این شیوه شما سود خود را به یک پنجم کاهش داده بدین ترتیب که؛ نه وجهی اضافه بابت قرعه کشی از مشتری دریافت می کنید و نه از میان هزاران نفر به ده تن از آنان هدیه ای می دهید، بلکه از محل درآمد محصولتان هدیه ای تهیه کرده و به همه ی مشتریان تقدیم می کنید.


بعنوان مثال فرض کنید شما فروشگاه فرش دارید، سود خالص حاصل از فروش هر فرش 12 متری 300 هزارتومان است، 60هزارتومان یک پنجم سود خالص شماست،پس شما برای جلب رضایت مشتری نه این 60 هزارتومان را تخفیف قایل شده  و نه برای اهدای جایزه مبلغی بیش از قیمت واقعی محصولتان دریافت می کنید بلکه مشتری را دعوت می کنید تا از میان هدایای از پیش تعیین شده که قیمتی بین 1000تا 60هزار تومان دارند انتخاب کرده و بهمراه محصول دریافت کند.

شاید در این معامله شما 60 هزار تومان را از دست داده باشید اما جزو برندگان اصلی قلب مشتری هایتان خواهید بود.

در ضمن می توانید هدایایی را که تهیه می کنید از فروشگاهی که تخفیف های ویژه برای محصولاتش گذاشته است خریداری نمایید تا هم در صرف هزینه صرفه جویی نموده و هم رکورد های فروش را بشکنید.

فراموش نکنید، در دنیای شفاف امروز که دسترسی به اطلاعات افراد و شرکت ها به سادگی فشردن چند دکمه است، نمی توان میزان سود و هزینه های تولید یا خرید را از مشتریان سمج پنهان داشت.

 

حسین بزی

مدرس بازاریابی و طرح ریزی استراتژیک

جهت مشاوره یا هماهنگی برگزاری

همایش ها و کارگاههای فروش و بازاریابی با ایمیل

Bazi.hoseyn240@gmail.cm

ویا شماره 09156089024 تماس حاصل نمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">